Purasana

Ons uniek verhaal

Hoe het allemaal begon...

De roots van Purasana liggen in Komen, waar Raf De Jonckheere in 1977 een natuurwinkel opende: Biovita. Een jaar later startte hij zijn eenmansbusiness op, maar het duurde tot 1989 tot die een vennootschap werd. Pas in het begin van de jaren 90 startte Biovita ook met groothandelsactiviteiten. Het bedrijf bleef groeien en trok in 1999 naar Ieper, waar het een ruimere locatie vond op het industrieterrein.

 

Rafs passie voor biologische en kwaliteitsvolle producten, zijn vele bezoeken aan buitenlandse beurzen én zijn neus voor de nieuwste foodtrends zorgden er in 2010 voor dat hij klaar was voor zijn volgende ambitieuze stap. Purasana was geboren en nam meteen een vliegende start. De eerste producten die op de markt verschenen, waren de biologische plantenpoeders. Daarmee vestigde het merk meteen zijn naam als trendsetter op de health- en foodmarkt.  

 

Het succes van Biovita bleef duren, en in 2014 was de kmo alweer klaar om te verhuizen naar een groter pand, in Gullegem deze keer. Daar is het West-Vlaamse familiebedrijf vandaag nog steeds gevestigd. In totaal zijn er 17 bedienden, 2 freelancemedewerkers en 12 arbeiders aan de slag.

Purasana mission statement

Raf De Jonckheere creëerde het merk Purasana vanuit zijn persoonlijke passie voor natuurlijke en biologische producten. Zijn doel: kwaliteitsvolle, veilige en doeltreffende producten ontwikkelen, produceren en commercialiseren. Dat gebeurt zowel in eigen beheer als in samenwerking met professionele partners en labo’s.

 

Met de Purasana-producten wil hij mensen mooier, gezonder en energieker maken. Kortom: het algemeen welzijn verbeteren. Daarom richt Purasana zich niet enkel op de health- en foodmarkt, maar ook op andere sectoren zoals sport, wellness, home en beauty.